První klienti zkrachovalé CK Europa Trip – Quality travel mají peníze na svých účtech

zkrachovala_ck_europa_trip

Z několika desítek poškozených zákazníků zkrachovalé brněnské cestovní kanceláře Europa Trip – Quality travel se první z nich již dočkali svých peněz, poté co jim CK zhatila plány na dovolenou. Zájezd si totiž koupili u Agentury Zájezdy.cz, která všechny své klienty automaticky individuálně pojišťuje pro případ úpadku cestovní kanceláře u pojišťovny Generali.

„Jde o první úpadek od loňského října, kdy jsme s pojišťovnou Generali podepsali smlouvu o pojištění našich zákazníků. Týká se dvanácti klientů, kteří si zájezd Europa Trip – Quality travel koupili naším prostřednictvím a kteří již u pojišťovny toto pojištění uplatnili,“ vysvětluje obchodní ředitel Agentury Zájezdy.cz Stanislav Mrázek.

„První pojistné události jsou již uzavřené a lidé mají peníze na svých účtech,“ potvrzuje jeho slova tiskový mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka s tím, že i další klienti Agentury Zájezdy.cz budou mít k dispozici své finanční prostředky v plné výši do tří dnů od chvíle, kdy dodají kompletní podklady.

Agentura Zájezdy.cz, jak uvádí Mrázek, zdarma individuálně pojišťuje pro případ úpadku cestovní kanceláře všechny své klienty. „Záruka odjezdu na dovolenou, jak tento produkt nazýváme, je skutečným pojištěním s jasně definovanými pojistnými podmínkami. Na rozdíl od jiných, jako třeba Faktoru 100,“ vysvětluje Mrázek.

U něj klienti padlé cestovní kanceláře získají náhradní poukaz na dovolenou, ale nikde není uvedeno, co se děje v případě, že si náhradní dovolenou nemohou anebo nechtějí vybrat. „U nás může klient voucher na náhradní dovolenou samozřejmě použít také, ale úpadek brněnské cestovní kanceláře ukázal, že většina klientů využije právě možnosti vrácení finančních prostředků přímo na svůj účet,“ podtrhuje obchodní ředitel Agentury Zájezdy.cz. Podle Mrázka chce vrátit finanční prostředky na svůj účet 80 procent zákazníků.

„K úpadkům cestovních kanceláří docházelo a docházet bude, protože jde o podnikání. Naším produktem Záruky odjezdu na dovolenou proto chceme naše zákazníky ochránit v maximální možné míře a také tak, aby se řešení nastalé situace odehrávalo pro ně s co největším komfortem, když už jim cestovní kancelář zkazila plány na dovolenou,“ konstatuje Stanislav Mrázek.

Individuální pojištění neuskutečněného zájezdu poskytuje pojišťovna Generali již několikátým rokem jako jediná na trhu. „Toto pojištění si u nás mohou sjednat i sami klienti kterékoliv cestovní kanceláře, pokud chtějí mít jistotu, že v případě úpadku cestovní kanceláře dostanou své peníze rychle zpět. Pojištění stojí v řádu desítek korun. Jeho limit je běžně 80 tisíc korun, v případě zakoupení zájezdu přes Zájezdy.cz až 150 tisíc Kč na osobu,“ uzavírá Jiří Cívka.