NAPSALI JINDE: Třetina „cestovek“ nedodržuje povinnosti k zákazníkům

23. února 2016 00:00

Podle zprávy České obchodní inspekce za rok 2015 zjistili její kontroloři nedostatky u 117 cestovních kanceláří ze 310 kontrolovaných. Nejčastější chyby se týkají reklamací.

Foto: Jan Bělovský Dlouhodobě se počet cestovních kanceláří a agentur, které nehrají se svými zákazníky čistou hru, pohybuje okolo čtvrtiny až třetiny z těch kontrolovaných.

Pokuty za 700 tisíc korun uložili cestovním kancelářím a agenturám v průběhu minulého roku inspektoři České obchodní inspekce (ČOI). Podle serveru ceskenoviny.cz je nejčastějším prohřeškem neúplné, nebo klamavé informování o podmínkách, rozsahu i způsobu a lhůtě pro uplatnění reklamace.  Inspektoři ČOI jej odhalili při každé šesté kontrole. S tím souvisí nedodržování formalit týkajících se přijetí reklamace a lhůt pro její vyřízení.

Často se vyskytuje nepravdivé informování o zájezdech či destinacích, či informování bez náležité odborné péče, což patří mezi nekalé praktiky, uvedly ceskenoviny.cz.

ČOI také dostala, v průběhu roku, podněty a stížnosti od 200 lidí. Za pravdu jim však inspekce dala pouze ve 36 případech.

(res)

Vytisknout