Třetina cestovních kanceláří a agentur neposkytuje klientům pravdivé informace

23. listopadu 2015 14:01

Třetina kontrolovaných cestovních kanceláří neposkytuje spotřebitelům řádné a pravdivé informace o podmínkách nabízených zájezdů a reklamací. Vyplynulo to z výsledků kontrol České obchodní inspekce (ČOI) ve třetím čtvrtletí, o nichž dnes informovala Česká tisková kancelář (ČTK).

Foto: Česká obchodní inspekce Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce

Inspekce uskutečnila 60 kontrol cestovních kanceláří a agentur a za nalezená pochybení vyměřila pokuty ve výši 116 tisíc Kč. Podle ústředního ředitele České obchodní inspekce Mojmíra Bezecného„klamavé informace o destinacích svědčí buď o neprofesionálním přístupu pracovníků cestovních kanceláří a agentur nebo o úmyslném jednání“.

Použití nekalých obchodních praktik inspekce zjistila v devíti případech. „Takový postup prodávajícího je v rozporu s požadavky odborné péče a může spotřebitele přimět k rozhodnutí, které by v případě, že by byl náležitě informován, neučinil. Proto budeme v kontrolách pokračovat, a pokud to bude nezbytné, v opakovaných případech porušení povinností také zvyšovat sankce,“ citovala ČTK ředitele inspekce.

Přes 44 procent pochybení se týkalo reklamací. Šlo například o neposkytnutí informace o lhůtě k uplatnění reklamace, poskytnutí nepravdivé informace o délce této lhůty či o nedovolené jednostranné prodloužení zákonem stanovené lhůty k vyřízení reklamace, informoval server ihned.cz.

Ve druhém čtvrtletí letošního roku ČOI inspekce provedla 77 kontrol cestovních kanceláří a agentur, porušení předpisů zjistila ve 38 procentech případů. Nejčastější pochybení se týkalo nedostatečného informování zákazníků o možnostech reklamace. Inspekce odhalila i klamavé praktiky a závady v informacích o cenách.

(red)

Vytisknout