NAPSALI JINDE: Poškozený kufr nahlaste hned na letišti

24. září 2015 12:55 / Aktualizováno 24. září 2015 13:16

Na reklamaci poškozeného zavazadla máte sedm dnů, na ohlášení ztraceného zavazadla o 14 dnů víc. Zejména v prvním případě se vyplatí co nejbohatší fotodokumentace.

Foto: Letiště Praha Nikdo vám nezaručí, že vaše zavazadlo s vámi přiletí v pořádku. Jestli je jeho cena vyšší než 40 tisíc, pojistěte si jej.

Když letíte na dovolenou s cestovní kanceláří a na letišti zjistíte, že vaše zavazadlo se během přepravy poškodilo, neváhejte. Taste fotoaparát, nebo telefon a poškození nasnímejte, radí to server Českého rozhlasu Rozhlas.cz. Jestli je to možné, klidně si vezměte kontakt na spolucestujícího, který je ochoten poškození potvrdit.

Pokud je na letišti delegát vaší cestovní kanceláře,  obraťte se v první řadě na něj. Když to nebude možné, zatelefonujte přímo do „cestovky“. V případě, že se kvůli pozdní hodině letu nedovoláte, můžete se záležitosti věnovat v dalších dnech. Do sedmi dnů však musíte škodu nahlásit. Tedy pokud chcete získat odškodnění. Stejné doporučení platí i pro ztrátu zavazadla.

Podle serveru Rozhlas.cz představuje maximální odškodné 1445 eur, tedy zhruba 40 tisíc korun. Pokud máte v zavazadle věci, jejichž hodnota převyšuje tuto částku, měli byste si jej pojistit.

Cestovní kancelář má spoluodpovědnost za své subdodavatele. Nemůže se proto odmítnou podílet na řešení vašeho problému.

(res)

Vytisknout