NEJEN SVOJE PRÁVA

11. srpna 2015 13:58 / Aktualizováno 11. srpna 2015 14:02

vůči cestovní kanceláří je na dovolené dobré znát. Dovolenou vám totiž může pokazit nejen její šlendrián. Dobrý pocit z pobytu vám může zkazit i to, když nebudete respektovat zvyklosti navštívené země. „Člověk, který přijde do cizího prostředí, ať je to cestovatel nebo třeba diplomat, tak se musí přizpůsobit. Měl by se chovat podle mravů, obyčejů a zákonů té které země. Toto nám zachránilo nejenom život, ale vůbec naši činnost,“ řekl například Českému rozhlasu nestor českých cestovatelů Miroslav Zikmund. Ale nemusí to být jen ty největší rozdíly, se kterými obvykle počítáte předem. Můžete, například, vytrvale zdravit nerudného majitele penzionu sice v místním jazyce, ale obdobou českého „Ahoj“. Když ovšem budete vědět, že senioři, jako on, se tam zdraví jinak, uctivěji, můžete u něj získat kladné body a třeba se na vás najednou začne usmívat. A úsměv, ten přeci pomáhá k příjemné dovolené, nebo ne?

Vytisknout