Z ARCHÍVU: Před šesti lety zkrachovala cestovka pro movité klienty - Cool Travel

10. srpna 2015 00:01

Zájezdy do Dubaje jdou na dračku, krize se nás netýká. V tomto smyslu se v první polovině roku 2009 vychloubal v médiích Vlastimil Homola, majitel cestovky zaměřené na luxusní zájezdy Cool Travel. Jenže brzy se ukázalo, že nemluvil úplně pravdu, protože jeho předlužená a krutě podpojištěná kancelář ještě týž rok počátkem srpna vyhlásila úpadek.

Homola jako někdejší tvář značky Hugo Boss ZDROJ: Facebook

Cool Travel byla původně incomingovou agenturou. Model a tanečník Homola její přeměnu na cestovku pojal v roce 2008 ve velkém stylu. Křest prvního katalogu uskutečnil v luxusním prostředí, kam sezval známé celebrity a servíroval vybrané lahůdky. Firma slibovala zájezdy do exotických destinací a hlavně dovolené „střižené“ na míru klientovi, kde nic není nemožné. V prvním roce fungování prodala kolem 500 zájezdů.

Vlastimil Homola sršel optimismem i následující rok. „Nás se krize zas až tak netýká. Vzhledem k tomu, kam jezdíme, máme střední a vyšší klientelu. Ta krize padla spíš na klienty, kteří šetří na jednu – levnou – dovolenou ročně…,“ prohlašovala bývalá tvář značky Hugo Bossrozhovorech, které vyšly v časopisech vydavatelství C.O.T. Media v dubnu a červnu 2009.

Bohužel se později ukázalo, že nešlo o běžné rozhovory, ale o placenou reklamu, v níž navíc Homola lhal. Média totiž záhy po bankrotu citovala jeho vyjádření z insolvenčních dokumentů, v nichž uvedl, že již v březnu, tedy ještě před tím, než vyšly oba rozhovory, se rapidně zhoršily prodeje zájezdů a kancelář neustála konkurenční boj.

Účet za prohraný konkurenční boj byl skutečně tristní. Vlastimil Homola vybral před krachem zálohy ve výši přes 5,7 milionu korun, z nichž se zákazníkům vrátilo od pojišťovny jen sedm procent. Cestovka totiž byla kvůli špatnému zákonu 159/1999 o podnikání v cestovním ruchu neuvěřitelně podpojištěná.

Navíc je otázkou, kam peníze od klientů zmizely. Spolupracujícím společnostem Homolova firma podle insolvenčního návrhu poskytla zálohy jen 983 261 korun, na účtech CK byla nula, hotovost v pokladně činila osm tisíc, dodavatelům dlužila miliony. Z nevelkého hmotného majetku se insolvenční správkyni Jiřině Lužové nakonec podařilo prodat jen starou ledničku, a to za třináct stovek.

Portál Krachy cestovek.cz už také v minulosti informoval o podivném chování největšího klienta Cool Travel, jimž byl francouzský kosmetický gigant L´Oréal. Z nejasných důvodů se totiž na rozdíl od jiných poškozených klientů nepřihlásil coby věřitel do insolvenčního řízení. Přitom přišel o pět milionů korun, protože cestovce poskytl zálohu téměř 5,5 milionu na později neuskutečněné zájezdy.

Homola, někdejší tvář značky Boss, navíc nedokázal správně podat insolvenční návrh, soud přijal až pátý pokus. Problémy ale působilo i to, že Homola se nezdržoval na adrese svého trvalého pobytu a nepřebíral poštu. Nepřebíral ji však ani na adrese, kterou insolvenčnímu soudu sám poskytl.

Městský soud v Praze tak konkurz na CK Cool Travel vypořádal až v září 2013, tedy čtyři roky po krachu. Není překvapivé, že konkurz zrušil pro naprostý nedostatek majetku.

Z jedné přílohy k návrhu na zahájení insolvenčního řízení vyplývá, že Cool Travel dlužila téměř 50 firmám přes tři miliony korun. Do insolvenčního řízení se nakonec přihlásilo 22 věřitelů, správkyně uznala pohledávky 21 věřitelů ve výši přes 1,8 milionu korun. Ze svých peněz už neviděli ani korunu, dokonce nezbylo ani na celou odměnu správkyně, musela být doplacena ze státní pokladny.

(rev)

Vytisknout