NAPSALI JINDE: Nízkonákladová společnost easyJet Prodává více sedadel, než kolik je v letadle míst

28. července 2015 08:14

Nízkonákladová společnost easyJet zcela ignoruje směrnice Evropské unie pro práva cestujících a běžně dává do prodeje více sedadel, než je v letadle k dispozici. Informoval o tom britský deník The Independent, z kterého citoval server Echo24.cz. Pro tyto pasažéry pak není na palubě volné místo a oni se musí do své cílové destinace dostat jiným, komplikovanějším způsobem. EasyJet jim totiž ani nezajistí adekvátní náhradní letenku, ani jim nevyplatí finanční kompenzaci.

Ilustrační foto: wikimedia.org (commons)

„Neuvěřitelné! Odjíždíme na dovolenou a mojí dceři nebyl vydán palubní lístek. Náš let je totiž již vyprodán,“ napsala na svůj účet na Twitteru bývalá tenistka, nyní komentátorka sportovního kanálu Eurosport, Annabel Croftová. Žena byla na cestě na rodinnou dovolenou do Portugalska, když jí easyJet oznámil, že pro její dceru není na palubě místo. Croftová se zeptala, zda může s dcerou cestovat jiným letadlem. Dočkala se odpovědi, že pouze v případě, pokud si připlatí 60 liber.

„Netušila jsem, že mi zakoupení letenky nezaručuje místo v letadle,“ podivovala se nad jednáním aerolinek Croftová. A není sama. Podobná situace potkala tisíce cestujících, kteří se vprostřed letní sezóny vydávají na dovolenou, napsal The Independent. Britské nízkonákladové aerolinky totiž vydělávají na tom, že uvolňují do prodeje více míst, než mají na palubě.

Svým cestujícím, které tento problém postihne, pak aerolinky tvrdí, že musí do cílové destinace cestovat jinak, s přestupem. Tím ale porušují směrnice Evropské unie. Ty říkají, že v tomto případě má cestující nárok na dopravu do cílové destinace náhradním způsobem za srovnatelných podmínek nebo mu mají být vráceny peníze za letenku, případně zaplacena doprava do výchozího bodu nového odletu.

Evropská legislativa stanoví, že každému pasažérovi se zakoupenou letenkou, kterému byl odepřen nástup do letadla, má být vyplacena kompenzace 250 eur pro kratší lety a 600 eur pro dlouhé lety. Podle echo24.cz se ale množí případy cestujících, kteří se této kompenzace ani po několikáté urgenci nedočkají.

Mluvčí easyJet tvrdí, že podobné případy, kdy je cestujícím odepřen nástup na palubu, jsou vzácné. Podle něj prý ročně nechává své zarezervované letenky propadnout 2,6 milionu cestujících.

(red)

Vytisknout