Agentura Invia prý dluží padlé CK Marine Tour a nekomunikuje s ní o svých závazcích

2. července 2015 22:44

„Závazky agentury Invia k CK Marine Tour aktuálně přesahují částku 2,5 mil. korun. Jedná se o platby klientů za zájezdy CK Marine Tour, které cestovní agentura zprostředkovala, ale k termínu splatnosti je nepřevedla na náš účet. Vzájemné vztahy v tuto chvíli nejsou vypořádány, jelikož s námi cestovní agentura přestala v této věci komunikovat,“ uvedl dnes exkluzivně pro portál Krachy cestovek.cz nový jednatel Marine Tour Radomír Huscher.

Dluží Invia peníze další padlé cestovní kanceláři? Foto: Krachy cestovek.cz

Největší tuzemská cestovní agentura Invia dnes v tiskové zprávě uvedla, že cestovní kancelář Marine Tour, která minulý týden vyhlásila úpadek, byla pravděpodobně podpojištěná. Podle marketingového ředitele agentury Michala Tůmy byla CK byla pojištěna u pojišťovny Generali na částku 45 milionů korun, ale jen závazky Marine Tour u cestovní agentury Invia údajně převyšují 35 milionů.

Na přímý dotaz, v čem spočívají závazky CK Marine Tour ve výši 35 milionů vůči Invia, však marketingový ředitel Invia neodpověděl. Namísto toho navrhl, aby redakce portálu stáhla článek ze srpna loňského roku s názvem Invia dluží zkrachovalé CK HELLAS – nejen Řecko statisíce, prý jde o běžnou praxi.

Invia prý nikdy nikomu nedlužila

 „Invia nikdy nikomu nedlužila peníze, dle platných smluv nebyla v prodlení a to ani v případě CK Hellas,“ odpověděl na dotaz portálu Krachy cestovek.cz M. Tůma z agentury Invia. „Krach Marine Tour postihl stovky našich klientů, o které se postaráme tak, že jim najdeme za peníze z naší unikátní a velmi nákladné pojistky okamžitě jiný zájezd a na svoji dovolenou odjedou. Mnozí z nich už na dovolené odjeli dle původních plánů,“ dodal.

Před necelým rokem však majitelka zkrachovalé CK Hellas Šárka Trunečková v reakci na otázky portálu Krachy cestovek.cz uvedla: „Druhotná platební neschopnost byla jedním z hlavních důvodů vyhlášení úpadku. Mezi dlužníky naší kanceláře patří i Invia. K dnešnímu dni jsou na straně Invie po splatnosti faktury v celkové výši 200 tisíc Kč.“

Zkušenosti s platební morálkou Invia

Slova Trunečkové před rokem potvrdili i další partneři společnosti Invia, kteří si však z pochopitelných důvodů nepřáli být jmenováni: „Spousta těchto malých CK s tím prý má velké problémy. Invia jim prodává velkou část programu a drží je tak pod krkem... Prý je to dané jednoduše - buď na to přistoupíte, nebo vás nebudeme prodávat.“

Na problémy s prodejem zájezdů prostřednictvím společnosti Invia upozornil již v roce 2011 jednatel cestovní kanceláře SLAN tour Ladislav Peška: „Již od loňského roku upozorňujeme cestovní agenturu Invia na bezdůvodné zadržování plateb od našich klientů. Evidujeme řadu obchodních případů, kdy ani po 3 měsících nejsou klientem uhrazené peníze převedeny na náš účet. Opakovaně jsme je žádali o nápravu v této věci, ale bez pozitivní odezvy.“

„Konzultoval jsem tento problém s některými dalšími kolegy, majiteli či řediteli cestovních kanceláří, a mohu říci, že jejich zkušenosti s platební morálkou této firmy jsou velmi podobné, jako v našem případě,“ uvedl Peška pro Slánské noviny.

(red)

Vytisknout