NAPSALI JINDE: Kvůli pohromám půjde zrušit zájezd bezplatně. Do tří let

10. června 2015 17:10

Klienti cestovních kanceláří by měli mít, v několika oblastech, vůči cestovním kancelářím lepší pozici než nyní. Minulý týden se na tom shodli zástupci členských zemí EU.

Ilustrační foto

Již v červnu by měl evropský parlament hlasovat o novele směrnice o balíčcích cestovních služeb. Podle serveru iHned se v ní objeví pravidla pro nákupy individuálních cestovních balíčků, kdy si zákazník na jedné stránce objednává hotel, letenku i případné další služby.

Směrnice také zavede možnost odstoupit od smlouvy před začátkem zájezdu kvůli živelní katastrofě, válce či epidemii. Stornopoplatky budou muset být odstupňované podle toho, jak dlouho ještě zbývá do začátku zájezdu.

Směrnice má přinést i další změny ve prospěch zákazníků, jako je odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena mimo kamennou provozovnu, nebo povinnost organizátorů podat zákazníkům informace o lékařských službách v dosahu, kontakty na české zastupitelské úřady, ale i na místní úřady.  

Novela by také podle iHned měla stanovit, čí je odpovědnost, pokud dojde k nevítaným událostem. V případě, že například kvůli živelní pohromě nemohou zákazníci opustit místo pobytu, měl by mít poskytovatel služby povinnost zajistit jejich ubytování až na tři dny.

(res)

Vytisknout