NAPSALI JINDE: Asiana zvýšila tržby na 2,2 miliardy korun, začne prodávat vlastní zájezdy

5. února 2015 11:42

Společnost Asiana se vrací k náplni svého jména. Firma, která je známá především skrze prodej letenek na webu Letuška.cz, rozšiřuje letos své zaměření a začíná organizovat a prodávat vlastní zájezdy do jihovýchodní Asie, informoval dnes deník Hospodářské noviny.

Ilustrační foto – zdroj: www.avr.cz

„Budeme se soustředit na komfortní a bezpečné zájezdy do Indie, Bhútánu a Nepálu,“ citoval deník spolumajitelku společnosti Asiana Šárku Litvinovou. Cílovou skupinou mají být hlavně starší a movitější lidé, kteří by se do těchto zemí sami neodvážili. V nabídce Asiany se tak prý objeví například zájezd po Indii v luxusním vlaku připomínajícím Orient expres nebo dovolené pro zájemce o jógu či ajurvédu.

Asiana bude prodávat nejen své vlastní dražší pobyty, ale jako provizní prodejce také zájezdy jiných cestovních kanceláří.

Nová strategie Asiany se podle Hospodářských novin ale týká i rozšíření nabídky dalších cestovních služeb, které Asiana prodává již delší dobu. Kromě letenek jde například o cestovní pojištění, ubytování, studijní pobyty a jazykové kurzy, zajišťování víz a další služby. Vysvětlení, proč Asiana rozšiřuje svou strategii, je jednoduché. „Marže na letenkách dál klesají,“ citoval deník spolumajitelku firmy.  

Prodej letenek, které se podílejí zhruba z 90 procent na celkových tržbách, ale nadále zůstává  základem byznysu společnosti.  Asiana v minulém roce utržila přes 2,2 miliardy korun, což je přibližně o 200 milionů korun více než v roce 2013. Hospodářský výsledek před zdaněním by se měl podle majitelů pohybovat mezi 35 a 40 miliony korun, uvedl deník.

(red)

Vytisknout