Z ARCHÍVU: Před devíti lety zkrachovala CK Caravella Tours

15. září 2014 22:05

Začátkem září 2005 zkrachovala pražská cestovní kancelář Caravella Tours. V zahraničí měla celkem 92 klientů, kteří však podle vyjádření zástupců cestovní kanceláře měli zajištěny veškeré služby, včetně návratu do České republiky. Bez zájezdu se ale ocitlo 400 klientů cestovky, kterou vlastnil tehdy 35letý tuniský podnikatel Ziad Ben Mohamed Ben Dhia, respektive Ziad Ben Dhia.

Koláž: Krachy cestovek.cz

Tradiční problém, který mají tuzemské rejstříky se zahraničními podnikateli, na který už portál Krachy cestovek.cz v minulosti upozornil: jedna osoba a dvě identity. Cestovní kancelář Caravella Tours tuniský podnikatel vlastnil jako ZIAD BEN DHIA, zatímco pod svým plným jménem Ziad Ben Mohamed Ben Dhia vlastnil cestovní kancelář International Travel Czech, fungující od roku 1997 do poloviny roku 2003, kdy přišla o koncesi.

Caravella Tours se specializovala na Tunisko a Egypt. Podle informací MfD, která o úpadku informovala jako první, se cestovka snažila na poslední chvíli stornovat co nejvíce zájezdů a klientům zrušení oznámit, aby se vyhnuli zbytečné cestě na letiště. Vyjádření zástupce cestovní kanceláře se žádnému médiu nepodařilo získat - pobočka kanceláře byla zcela opuštěná - a firma na svých webových stránkách toliko vyvěsila kontakt na pojišťovnu.

Zatím nelze určit, kolik klienti se zakoupeným zájezdem od pojišťovny dostanou, napsal tehdy Večerník Praha. „Záleží na tom, kolik lidí ten nárok uplatní, to se pak porovná s částkou, na kterou byla cestovní kancelář pojištěna. Měli by dostat tu zaplacenou částku zhruba v plné výši,“ komentovala to tehdy pro list mluvčí pojišťovny Generali Renata Werliková.

Majitel cestovní kanceláře Mohamed Ben Dhia přitom ještě před třemi týdny tvrdil, napsal deník MfD, že jeho kancelář nemá problémy, potíže jí připravili podle něj nezodpovědní majitelé hotelů. „Všechno je v pořádku, poškozeným klientům (Pozn.: kteří se vrátili z dovolené dříve kvůli horším službám, než které si zaplatili) vrátíme bez odkladů peníze,“ řekl. „Náhradu dostanou nejen klienti, kteří si zaplatili zájezd a nevycestovali, ale i ti zákazníci, kteří se vrátili kvůli potížím zaviněným kanceláří z dovolené dříve,“ uvedla k tomu mluvčí pojišťovny.

Na krachu CK Caravella Tours je zaznamenáhodná ještě jedna věc. Podle dostupných informací z obchodního rejstříku firma dlužila Všeobecné zdravotní pojišťovně a Pražské správě sociálního zabezpečení na pojistném za zaměstnance od dubna až do konce roku 2004. Přestože stát měl na základě těchto informací možnost zákazníky ochránit před zkaženou dovolenou s Caravella Tours, nic neudělal a firmě odebral koncesi na provozování CK až po necelém roce od ohlášného úpadku.

(red)

Vytisknout