Po zkažené dovolené na nic nečekejte, reklamujte ihned

25. srpna 2014 22:56

Zahleděli jste se do překrásných snímků v katalogu, sliby v cestovní kanceláři jste brali jako jasnou věc, a když jste dorazili na místo své dovolené, nestačili jste se divit? Každý rok se stává mnoha českým turistům, že se jejich dovolená diametrálně liší od ráje popisovaného cestovkou.

Nedostatky zájezdu musíte reklamovat do 30 dnů od návratu Foto: Archiv

Pokud skutečnost neodpovídá tomu, co jste si vybrali a hlavně zaplatili, máte nárok na reklamaci. Ale pozor – reklamovat musíte rychle. Většina klientů cestovních kanceláří zaregistrovala, že nyní se mohou domáhat i náhrady za ztrátu radosti z dovolené. Ale zaregistrovali také ostatní změny, pro jakoukoli reklamaci dovolené zásadní?

„Každou vadu zájezdu je třeba vytknout bez zbytečného odkladu,“ uvedl pro Novinky.cz Lukáš Zelený, vedoucí právník dTestu. Pokuste se tedy vyřešit nedostatky rovnou na místě s delegátem. Pořadatel zájezdu by měl neprodleně zajistit nápravu.

Rozhodně tedy všechny vady reklamujte ještě  na dovolené. V případě sporu by vám jinak soud nemusel přiznat finanční kompenzaci. Cestovní kancelář se musí postarat o pokračování zájezdu i za cenu nižší kvality služeb, přičemž rozdíl v ceně vrátí zákazníkovi. Naopak vyšší standard vždy zaplatí cestovní kancelář ze svého. Pokud není možné vadu odstranit nebo už na to není čas, máte nárok na finanční kompenzaci.

Pokud se rozhodnete po návratu reklamovat nedostatky své dovolené, musíte je mít zdokumentované. Některé vady se dají nafotit, můžete si také nechat vystavit potvrzení od personálu hotelu nebo od dopravce. Je také dobré domluvit si s dalšími účastníky pobytu, že vám vady dosvědčí.

Zásadní změnou však je lhůta, v níž musíte reklamaci uplatnit. Od letošního roku je to pouze jeden měsíc od skončení zájezdu. Cestovní kancelář pak musí záležitost vyřídit do 30 dnů.

Pokud bude vaše reklamace oprávněná, máte nárok na poskytnutí slevy z ceny zájezdu. Návod vám může poskytnout tzv. Frankfurtská tabulka slev. Jde o seznam nejčastěji řešených nedostatků, kde se uvádějí také procenta slev, které soudy obvykle klientům cestovek přiznávají.

(rem)

Vytisknout