CK Gargano také garantuje dovolenou zakoupenou přes slevový portál Zapakatel.cz

16. července 2014 15:02

Cestovní kancelář Gargano zveřejnila vyjádření k problémům slevového portálu Zapakatel/Brána slev.cz. Všem 115 klientům, kteří si zakoupili zájezd prostřednictvím slevového voucheru, vedení cestovky garantuje řádné plnění smluv. Dnes to zjistil portál Krachy cestovek z facebookového profilu cestovky a v 15:08 o tom informoval Českou tiskovou kancelář (ČTK).

Dnešní informace z facebookového profilu CK Gargano

„Klienti nemusí mít žádné obavy, že přijdou o svou dovolenou. Všechny služby budou poskynuty ve stoprocentním plnění dle uzavřených smluv o zájezdu,“ stojí ve vyjádření vedení CK k insolvenční situaci slevového portálu Zapakatel/Brána slev.cz. Ten je zastoupen společností Spojka group, která údajně k dnešnímu dni dluží společnosti Gargano CK statisícové částky za prodané vouchery za zájezdy do destinace na Gargano. (Pozn. red.: Slovem „poskynuty“ bylo pravděpodobně myšleno slovo „poskytnuty“).

Redakce portálu Krachy cestovek.cz včera požádala cestovní kancelář Gargano o zodpovězení několika otázek, dočkali jsme se však jen strohé odpovědi od advokáta JUDr. Milana Staňka, který nám sdělil: „Můj klient nebude na Váš email reagovat.“ Advokát nás rovněž varoval, že pokud zveřejníme jakoukoliv informaci, která bude mít za následek poškození dobrého jména jeho klienta, bude se ten bránit právní cestou.

Ponecháváme bez komentáře, názor nechť si učiní každý sám. Aby bylo zřejmé, na co jsme se dotazovali, níže jsou nezodpovězené otázky. Mimochodem - jednu z nich bychom nepoložili, pokud by CK Gargano plnila jednu ze zákonem stanovených povinností a poskytovala by do obchodního rejstříku včas údaje o svém hospodaření:

1/ Můžete uvést výši pohledávek, které máte vůči bývalému provozovateli portálu Zapakatel.cz?

2/ Může si Vaše společnost dovolit řešit nastalou situaci stejným nebo podobným způsobem jako CK Adrialand, která dovolenou zákazníkům uhradí ze svých prostředků?

3/ Kolik zákazníků ročně odbaví Vaše CK?

4/ Jakého obratu Vaše společnost dosáhla v loňském roce?

5/ Zvýšil se anebo naopak snížil dosavadní obrat v letošním roce Vaší firmy ve srovnání s rokem předešlým?

6/ Jak velké procento svých zájezdů prodáváte prostřednictvím slevových portálů, jaký podíl na tom měl portál Zapakatel?

7/ Kolik zákazníků (celkový počet lidí uvedených na cestovní smlouvě), kteří si u Vaší CK zakoupili zájezd, ale teprve na něj mají odcestovat, evidujete k dnešnímu dni? Jaká je souhrnná výše ceny těchto zájezdů?

Sdílnější v odpovědi nebyla ani slovenská pojišťovna Union, u které má CK Gargano sjednáno povinné pojištění proti úpadku ve výši 1.075.000,- Kč, a kterou redakce portálu Krachy cestovek.cz rovněž požádala o zodpovězení několika otázek.

„CK Gargano je poistená v Union poisťovni, a.s., na poistnú čiastku 1.075.000,- Kč. Momentálne nemáme vedomosť o tom, že by spomínaná CK mala nejaké problémy,“ odpověděla na naše dotazy Veronika Hauswaldová, manažerka odboru externí komunikace.

Redakce portálu Krachy cestovek.cz se přitom ptala konkrétně na to, zda byla pojišťovna Union kontaktována cestovní kanceláří Gargano s tím, že se vyskytly nějaké problémy. „Má Vaše pojišťovna aktuální přehled o tom, kolik má CK Gargano prodáno zatím nerealizovaných zájezdů a v jaké souhrnné výši jsou tyto zájezdy a kolik na ně má odjet lidí?“ zněla další z otázek.

Včera totiž Krachy cestovek.cz zveřejnily jednoduchý propočet: Pokud by došlo k úpadku CK a pojišťovna by neměla žádné výdaje s repatriací, za neuskutečněné zájezdy by - při ceně cca 4000 Kč za jeden zájezd a pojistce ve výši 1.075.000,- Kč - mohlo být plně odškodněno přibližně 270 klientů.

(red)

Vytisknout