I dovolená se slevou může být pojištěná proti krachu

19. února 2014 14:43

Seriózní slevové portály pomáhají svým zákazníkům i přes nedostatečnou legislativu. Nejnovějším krokem je pojištění voucherů, které zahrnuje také případ krachu či insolvence dodavatele, tedy i cestovní kanceláře.

portál slever.cz Portál slever.cz poskytuje zákazníkům pojištění pro případ krachu dodavatele

Nakupování dovolených přes slevové portály se stalo běžnou záležitostí. Počet takto pořízených zájezdů či pobytů stále stoupá. Máme pro vás dobrou zprávu – můžete nakoupit dovolenou na portálech, které jsou pojištěné proti krachu svých dodavatelů.

Asociace portálůhromadného nakupování (APHN) považuje za nejdůležitější stabilizovat trh se slevovými vouchery. Podle jejího vyjádření je pojištění voucherů základním principem, který by měl pomoci zákazníkům rozlišovat portály na kvalitní a nekvalitní. A jak dále asociace uvádí, pojištění voucherů by se mělo stát pro členy APHN nutností a standardem.

Na stránkách dvou členů asociace se nám již podařilo pojištění slevových poukazů najít, a to na Slever.cz a berslevu. cz. Nejde samozřejmě jen o pojištění poukazů na cesty a pobyty, podle deklarovaných podmínek jsou pojištěny vouchery všech dodavatelů a to na několik případů, včetně krachu. Jak uvádí asociace: „Pokud poskytovatel odmítne poskytnout službu, zkrachuje nebo uzavře svoji provozovnu, poskytneme Vám plnění a navrátíme Vám zpět peníze za Váš voucher.“

V minulosti jsme několikrát informovali o tom, že klienti, kteří nakoupili dovolenou přes slevové portály, měli pak problém získat zpět své peníze za neuskutečněné zájezdy, například ve známé kauze liberecké cestovní kanceláře BG Travel.

Seriózní slevové portály se v případě krachu dodavatelské cestovky snažily situaci řešit, například v loňském roce portál Slevomat.cz vyšel vstříc zákazníkům zkrachovalé cestovky Solymar a v rámci Garance spokojenostijim vrátil peníze za neuskutečněné zájezdy v plné výši.

Pojištění je dalším krokem, kterým se seriózní slevové portály snaží chránit své zákazníky a řešit tak situaci, která by ve fungujícím právním prostředí měla být ošetřena platnou legislativou. Což ovšem o českém zákonu o podnikání v cestovním ruchu zatím rozhodně neplatí.

(red)

Vytisknout