Udělat maximum podle Travel Service znamená nechat klienty spát na zemi na letišti

14. ledna 2014 16:02

Více než 120 klientů cestovní kanceláře Exim Tours zažilo hororový návrat z první letošní dovolené. Letadlo společnosti Travel Service ze Srí Lanky do Prahy nabralo zpoždění 17 hodin. Většinu této doby strávili cestující na letišti v Dubaji. Stěžují si, že letecká společnost jim ale nepomohla.

Ilustrační foto Travel Service Boeing 737-800 Travel Service

Navíc cestující, kteří se vrátili domů po cestě, jež trvala bezmála 40 hodin,  pro novinky.cz uvedli, že potíže mělo letadlo již na prvním mezipřistání na Maledivách, ale upozornění turistů nikdo nebral vážně. V Dubaji pak už bylo jasné, že letadlo nemůže dál pokračovat. Let byl zrušen ve 23 hodin místního času, nový stroj přiletěl až další den v půl druhé odpoledne. Přesto cestující strávili noc na letišti. Podle nich se letecká společnost nepostarala, nezajistila jim nocleh, na který by podle pravidel pro letecké přepravce EU měli při tak velkém zpoždění nárok. 

Mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková však tvrdí, že aerolinky udělaly maximum a ubytování v hotelu nemohly pro pasažéry realizovat proto, že by jim nestačily vyřídit nezbytná vstupní víza. Podle informací novinek.cz se cestující nehodlají spokojit s omluvou aerolinek a plánují podat žalobu.  Podle serveru evropský spotřebitel.cz, který vykládá práva cestujících v letecké dopravě,  by rozhodně nárok na finanční kompenzaci měli.

Travel Serviceje největším hráčem na trhu českého cestovního ruchu, jeho služby využívá většina cestovních kanceláří, potřebují-li leteckou přepravu. Ještě před několika dny byla společnost chválena, jak svou roli zvládá. Například Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří ČR pro idnes.cz uvedl:"Naštěstí se ukázalo, že si je Travel Service vědom svého postavení a vědom si své odpovědnosti vůči trhu a chová se velmi pragmaticky." Stejného názoru byla tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková: "Travel Service komunikoval v letošní sezóně korektně, změna v letovém řádu byla sdělena s předstihem a doplněna omluvou." Podle ní největší zpoždění nepřesahovala tři hodiny. To ale po minulém týdnu již neplatí.

(red)

 

Jak žádat o proplacení letenky či o náhradu podle evropského práva:

Je třeba vyplnit evropský formulář pro stížnostihttp://europa.eu/wel/images/doc_icons/f_pdf_16.gif[119 KB] češtinaDeutschespañolfrançaisitalianopolskia zaslat jej leteckému dopravci. Nezapomeňte si nechat kopii!

Pokud záležitost nebude vyřízena k vaší spokojenosti, můžete podat žádost k příslušnému vnitrostátnímu orgánu toho státuhttp://europa.eu/wel/images/doc_icons/f_pdf_16.gif[222 KB], kde k incidentu došlo.

Pokud problém nastal na letišti mimo EU (a na vině byl letecký dopravce z EU), zašlete stížnost příslušnému vnitrostátnímu orgánuhttp://europa.eu/wel/images/doc_icons/f_pdf_16.gif[222 KB] v té členské zemi EU, která byla vaší destinací.

Vytisknout