Petr Superata: „Klient nakoupil na Sotkomatu jako sociál a bude si vyskakovat. Takové máme nejradši...“

17. září 2013 07:00

Čtete doslovně to, co portálu Krachy cestovek.cz odepsal provozovatel serveru a internetové cestovní agentury TOPcestovatel.cz pan Petr Superata z Majetína na Moravě. Ptali jsme se kromě jiného na to, zda vrátí peníze svému klientovi panu Stanislavovi z Prahy, jehož rodině letos celkem DVAKRÁT(!) přeložil termín výletu do německého Legolandu.

Ilustrační foto z facebookových stránek Petra Superaty Foto: Facebook

Pan Stanislav z Prahy se obrátil na sdružení Krachy cestovek s žádostí o radu, co má dělat. Letos v únoru si na slevovém serveru Zapakatel.cz pořídil pro rodinu celkem 4 vouchery na jednodenní výlet do Legolandu, který se měl uskutečnit 6. dubna. Výlet pořádající internetová cestovní agentura TOPcestovatel.cz Petra Superaty ale termín zájezdu přeložila na 24. srpna. A pak ještě jednou na 14. září.

Zářijový termín se ale panu Stanislavovi nehodil, o čemž provozovatele agentury informoval: „V termínu 14. 9. 2013 jsme na dovolené (s cestovkou, která je spolehlivější než vy a která pořád nepřesouvá zájezdy).“ A také ho vyzval k vrácení peněz.

K tomu se však provozovatel rok a půl existující internetové cestovní agentury TOPcestovatel rozhodně nemá. „Vaše chování nás uráží, neboť naše CA je dost ekonomicky silná,“ napsal v nám v reakci Petr Superata. Na otázku, kolik má tato jeho „ekonomicky silná“ firma zaměstnanců a jaký má roční obrat vůbec neodpověděl a stejně tak neodpověděl ani na řadu otázek souvisejících s případem pana Stanislava.

Místo toho nám Petr Superata odepsal v celkem čtyřech po sobě jdoucích emailech, citujeme z nich: „Urazili jste nás a to velice. Také jste zřejmě nepochopili pointu prodeje přes slevové portály…“ V dalším emailu pak napsal: „Jo, a urazili jste nás především tím, co píšete. Klient nakoupil na Sotkomatu jako sociál a bude si vyskakovat. Takové máme nejradši...“ Ve třetím emailu pokračoval: „Nevíme jaké lži Vám pan S. sdělil, nicméně pokud má nějaké problémy určitě doporučujeme obrátit se na ČOI.“ A ve čtvrtém: „Zároveň prosím vyřiďte panu S., že v případě, že bude očerňovat naše dobré jméno, budeme nuceni podat trestné oznámení pro pomluvu“.

Pointu prodeje přes slevové portály jsme pochopili. Případ pana S. z Prahy je názornou ukázkou toho, jak zákazník nakupující zájezd přes slevový portál (byť si formálně kupuje slevu) v okamžiku nákupu nemůže znát všeobecné obchodní podmínky firmy, která zájezd či výlet pořádá. O jejich existenci se obvykle dozví až ve chvíli, kdy u prodejce uplatňuje slevu, což se stalo i v tomto případě, jak potvrdil pan Standa: „Na přihlášce už poznámka o Všeobecných obchodních podmínkách nechybí. Tu jsme signovali až k 7.3.2013, kdy už jsme to měli zaplacené.“

Přes arogantní chování Petra Superaty vůči svému zákazníkovi - které, jak doufáme nezůstane nepovšimnuto jeho obchodními partnery z řad renomovaných cestovních kanceláří (viz obrázek), smutný příběh o výletu do Legolandu zřejmě spěje k dobrému konci. „Vypadá to, že nám peníze vrátí slevový portál Zapakatel, u kterého byl zájezd zakoupen. Slíbili nám to mailem ze dne 10. 9. 2013,“ informoval redakci portálu Krachy cestovek.cz pan Standa z Prahy.

Douškou nakonec budiž konstatování, že Všeobecné obchodní podmínky cestovního podnikání pana Superaty jsme skutečně shledali inspirativními. Dle doporučení se Krachy cestovek obrátí s podnětem na Českou obchodní inspekci.

(red)

Vytisknout