CK Solymar: Klienti bez dovolené i bez peněz

9. září 2013 15:21

Ačkoli se ještě na konci července zástupci CK Solymar dušovali, že jejich klienti o peníze nepřijdou, byla to lež. Někteří lidé na zájezd neodjeli a své peníze také nejspíš nikdy neuvidí. Podle dopisu, který jsme obdrželi od naší čtenářky, dokonce mohlo jít o plánovaný podvod.

Ilustrační foto

„Měli jsme vycestovat s CK SOLYMAR na Sicílii v době od 13. 8. do 20. 8. 2013. Zaplatila jsem dne 22. 7. 2013 za čtyři osoby částku 39 960,- Kč. Cestovní smlouva je podepsaná k datu 1. 7. 2013,“ napsala nám čtenářka Marie a také uvedla, proč se domnívá, že byla cestovní kanceláří podvedena.

„Měla jsem v úmyslu zaplatit zájezd internetovým bankovnictvím. Pracovnice CK SOLYMAR však požadovala, abych zájezd zaplatila tak, že musí být peníze 22. 7. 2013 připsány na jejich účet. Vybrala jsem tedy peníze a zaplatila jsem částku hotově. Druhý den už měla CK SOLYMAR problém s dopravou klientů ze Sicílie zpět do ČR…“

Už od 2. 7. 2013 podnikala CK Solymar bez povinného pojištění proti úpadku, protože jí pojišťovna Uniqua k tomuto datu smlouvu vypověděla. Paní Marie se domnívala, že když smlouvu uzavřela 1. 7. 2013, dostane od pojišťovny náhradu. Byla proto velice překvapená, když jí v pojišťovně sdělili, že mají ve smlouvě s cestovní kanceláří ujednání, podle nějž platnost smlouvy vzniká dnem uhrazení ceny zájezdu. Z toho plyne, že klienti CK Solymar, kteří své zájezdy zaplatili po 2. 7. 2013, od pojišťovny nedostanou nic.

Jak již portál Krachy cestovek.cz informoval, CK Solymar na sebe podala 3. 9. 2013 insolvenční návrh. Jakmile soud rozhodne o úpadku, může se paní Marie i všichni zákazníci v podobné situaci připojit k insolvenčnímu řízení. Je otázka, zda nějaké peníze dostanou, protože dle dostupných informací nemá cestovka žádný majetek ani hotovost.

Druhou možností, jak se domáhat svých peněz, je podat na cestovní kancelář trestní oznámení. Stejně jako paní Marie si myslíme, že šlo o podvod.

Mají vůbec klienti cestovních kanceláří možnost zjistit, zda pojistná smlouva vyvěšená na webu cestovky, je skutečně platná? „Přeci jako klient nemohu tušit, že pojišťovna  smlouvu cestovní kanceláři zrušila. Pokud bych se ptala na pojišťovně, zda  má  CK platné pojištění, nevím, zda by mi to jako třetí osobě bylo sděleno,“ napsala paní Marie. Tuto informaci by měl klient cestovní kanceláře v pojišťovně dostat. Další možností je podívat se na webové stránky Ministerstva pro místní rozvoj, kde jsou odkazy na seznamy cestovek pojištěných u jednotlivých pojišťoven.

(red)

Vytisknout