CK Solymar tento týden vyhlásí bankrot, cítí se být obětí nekalé soutěže

CK Solymar tento týden vyhlásí bankrot. Vyplývá to ze zprávy, kterou koncem minulého týdne přinesla ČTK s odvoláním na majitele cestovní kanceláře Jana Pfeifera. Ten oznámil, že připravuje návrh na zahájení insolvenčního řízení. Společnost už neprodává žádné zájezdy a cítí se být obětí nekalého soutěžení.

Připomeňme, že CK Solymar měla letos v červenci problémy s odvozem klientů z Itálie, jakékoli pochybení či finanční potíže však tehdy popírala. Také jsme o tom psali: Cestovka se odkazovala na dočasné technické obtíže, a tak pojišťovna UNIQA zajistila zpáteční cestu náhradním letadlem 112 klientům cestovní kanceláře.

Pojišťovna si tehdy stěžovala, že zástupci firmy s ní nekomunikovali. Majitel kanceláře Pfeifer to ale tehdy popřel a tvrdil, že firma je připravena dostát všem závazkům. Pokud ale CK Solymar půjde do insolvence, na pojišťovnu se začnou obracet klienti se svými případnými nároky. Například proto, že neodjeli na zaplacený zájezd.

„O výši nároků můžeme zatím jenom spekulovat, protože cestovní kancelář nám doposud nedala žádná data o své činnosti. Nevíme, kolik nároků a v jaké výši se nám po úpadku sejde,“ řekla televizi Eva Svobodová, mluvčí pojišťovny UNIQA, u níž byla CK pojištěna proti úpadku.

CK Solymar byla pojištěna u UNIQA proti úpadku do začátku července. Jak portál Krachy cestovek.cz již před měsícem upozornil, pro klienty CK Solymar, kteří si koupili zájezd, je teď podstatné, kdy si jej koupili. Pokud to bylo před 2. červencem, mohou uplatňovat náhradu škody u pojišťovny UNIQA, pokud později, musí vymáhat své peníze přímo na cestovní kanceláři.

O tom, jak CK Solymar v letošním a loňském a předloňském roce hospodařila, se nadají žádné aktuální informace zjistit. Naposledy o sobě podala informace do obchodního rejstříku za rok 2010.

To ale cestovce nijak nebránilo v tom, aby se prezentovala jako „oběť nekalé soutěže“. „Naše společnost, která má díky svému produktu velký potenciál se nyní ocitla na pokraji krachu a to pouze z důvodu nemožnosti získání povinného pojištění,“ napsala na webu firmy Markéta Brožová.

Podle ní byla cestovce pojistná smlouva vypovězena bez jakéhokoliv předchozího upozornění a pouze s odvoláním na ustanovení Všeobecných smluvních podmínek pojišťovny. „Případnou likvidací naší společnosti se zcela nepochybně otevře prostor konkurenčním cestovním kancelářím k převzetí exklusivity na Sicílii. První pokusy jsme již zaznamenali. Asi nikdo se proto nemůže divit, že se cítíme jako oběti nekalé soutěže. Navíc nemůžeme pochopit, že stát podobným situacím nečinně přihlíží a vlastní právní úpravou jejich vzniku napomáhá,“ uvedla za CK Solymar M. Brožová.