Rychlý konec nové cestovky Solymar?

24. července 2013 18:23

Klienti cestovní kanceláře Solymar měli při návratu ze své dovolené z Itálie problém s návratem do vlasti. Cestovka se odkazovala na dočasné technické obtíže, a tak pojišťovna Uniqa zajistila zpáteční cestu náhradním letadlem 112 klientům cestovní kanceláře.

Ilustrační foto

Tento případ opět bohužel ukazuje nedostatky v tuzemské legislativě, pokud jde o ochranu spotřebitelů v cestovním ruchu. Společnost Solymar se stala cestovní kanceláří až letos v dubnu, kdy konkurence už dva měsíce prodávala zájezdy first minute. Od března sice měla uzavřenu povinnou pojistku proti úpadku u pojišťovny Uniqa, ale ta smlouvu už 20. června vypověděla k termínu 2. července. Údajně proto, že se nedávno dozvěděla o změně vlastnické struktury a také o změnách ve skladbě a objemech obchodů.

Jinými slovy: Dlouholetý majitel a jednatel firmy Alonso Melero Pascual ji prodal Janu Pfeiferovi, jenž je zároveň novým jednatelem. Údaje o tomto prodeji společnosti by měly být dostupné v obchodním rejstříku, ale nejsou, protože nebyla splněna zákonná povinnost. Firma také nezvěřejnila účetní závěrku za poslední dva roky, takže není známo, v jaké se nacházela ekonomické kondici.

Změna ve skladbě a objemech obchodů pak znamená, že se novopečená CK zaměřila pouze na jednu úzce cílenou destinaci, a to na západní část Sicílie. „Jsme tour operator, který produkt Západní Sicílii zavedl ‚pilotním projektem‘ v roce 2012 a setkal se s pozitivními ohlasy u klientů, tak nabídka byla rozšířena pouze o větší výběr hotelů v dané destinaci. Jsme tedy přímým partnerem SLEVOMATU a náš produkt přeprodávají další cestovní kanceláře a cestovní agentury,“ uvedla před třemi měsíci v diskusi na serveru Slevomat.cz „Monika“ z CK Solymar.

Podle informací Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) prodala cestovka v předchozích měsících přes slevový portál Slevomat.cz asi 750 voucherů na zájezdy v termínu od dubna do listopadu letošního roku.

Další problém byl evidentně s leteckými partnery: „Monika“ z CK v diskusi uvedla: „Byli jsme dlouholetými partnery ČSA až do její privatizace, kdy nám a i ostaním CK byly zrušeny charterové lety a nevidíme důvod podporovat monopol TRAVEL SERVISU a jejich pro nás nevyhovujících služeb. Z tohoto důvodu máme lety z Prahy i z Brna s naprosto flexibilní, spolehlivou leteckou společností VOLOTEA ze Španělska, která nám zaručuje dodržování letového řádu.“

Čtenář nechť si povšimne formulací „byli jsme partnery“ a „loňský pilotní program“. Vloni byla Solymar cestovní agenturou, takže žádné vlastní zájezdy prodávat nemohla. Ale i to „Monika“ vysvětlila: „SOLYMAR je vytvořený brand jako CK pro novou destinaci západní Sicílie a vychází z dlouholeté zkušenosti Prázdninového klubu Evropa - cestovní kanceláře…která byla založena již roku 1995.“

Ano, datum založení sedí, ale „Monika“ již nedodala, že majoritním majitelem CK Prázdninový klub Evropa je opět Alonso Melero Pascual a že čtvrtina patří jeho partnerce Radce Pavlíčkové. Ta  ve firmě navíc byla odpovědným zástupcem. Proč byla? Protože Prázdninový klub vloni v květnu oznámil desetileté přerušení provozování živnosti. Dávno už nefungují ani webové stránky této cestovky.

Pro klienty CK Solymar, kteří si koupili zájezd, je teď podstatné, kdy si jej koupili. Pokud to bylo před 2. červencem, mohou uplatňovat náhradu škody u pojišťovny Uniqa, pokud později, musí vymáhat své peníze přímo na cestovní kanceláři. Její představitelé však údajně s nikým nekomunikují.

(red)

Vytisknout