Klienti Eximu letěli na Jamajku 33 hodin. Uzná jim cestovka reklamaci?

13. května 2013 14:24 / Aktualizováno 13. května 2013 14:31

Zákazníci největší české cestovky Exim tours měli na vysněnou dovolenou na Jamajce odletět 28. března ve čtyři hodiny ráno. Ve skutečnosti odstartovali až před půl sedmou, a to ještě netušili, co je čeká dál. Následující noc i dopoledne strávili na dvou letištích v Dominikánské republice a cesta jim nakonec trvala místo 16 dlouhých 33 hodin. Portálu Krachy cestovek.cz to sdělil jeden z účastníků zájezdu.

Foto: Archiv Ilustrační obrázek.

Hlavní zádrhel nastal při mezipřistání právě v Dominikánské republice. V Samaná, na severovýchodě země, měl boeing firmy Travel Service, s nímž zájezd Exim tours letěl, dosednout kolem 16. hodiny místního času. Vinou špatného počasí ale pilot změnil trasu a přistál na jihovýchodě republiky, v Punta Cana.  

Tam podle informací účastníka zájezdu byli pasažéři údajně doslova vyhnáni z letadla a museli v hale čekat na novou posádku, která se nacházela v původním místě mezipřistání v Samaná a do Punta Cana se musela přesunout víc než 300 kilometrů po silnici.

Klienti Eximu mezitím trávili noc na letišti v Punta Cana. Brzy ráno konečně odstartovali do Samaná, kde však po 50minutovém letu opět byli nuceni vystoupit a sedět další dlouhé hodiny v hale tamního vzdušného přístavu. Pro změnu se čekalo na otevření aeroportu v cílové destinaci v Montego Bay na Jamajce, kam pasažéři nakonec odletěli v 11:00.

Zákazníky Eximu ale během nekonečné cesty překvapilo vícero věcí. Například jim prý kapitán po nástupu v Praze oznámil, že daný typ letadla není vhodný pro dálkové trasy a v Samaná, kde kvůli počasí nemohli napoprvé dosednout, údajně viděli jiné stroje normálně přistávat. Naštvaní klienti sepsali reklamaci a teď čekají, jak se s ní cestovka popasuje.

Portál Krachy cestovek.cz se pro vysvětlení obrátil na Exim tours i na letiště v Dominikánské republice. Zástupkyně obou subjektů informace o špatném počasí potvrdily. „Vzhledem k převažujícím povětrnostním podmínkám, silnému dešti, větru a snížené viditelnosti museli piloti změnit trasu a přistát v Punta Cana,“ uvedla Yolanda Mañánová, mluvčí firmy Aerodom, která provozuje mezinárodní letiště v Dominikánské republice.

Podle Mañánové původní posádce stroje Travel Service kvůli změně trasy vypršela předepsaná délka služby, a proto zájezd čekal na příjezd nových pilotů, aby kolegy, kteří letěli z Prahy, vystřídali.    

Výkonná ředitelka Eximu Romana Slížková odmítla tvrzení o nevhodném typu letadla: „Travel Service nasazuje na dálkové lety nová letadla nové generace Boeing 737-800 a nemůžeme souhlasit s tvrzením, že tato letadla jsou určena jen pro krátké tratě.“

Nicméně stále tu máme problém s více než 16hodinovým zpožděním, kvůli němuž se turistům zkrátil pobyt v cílové destinaci. Exim však přesouvá plnou zodpovědnost na aerolinky, ačkoli lidé na palubě letadla byli jeho zákazníky: „Pro přiznání kompenzace klientům doporučujeme, aby se obrátili přímo na leteckého dopravce, kterým byl v jejich případě Travel Service,“ uvedla pro náš portál R. Slížková.

Krachy cestovek oslovily s otázkami na okolnosti více než 30hodinového letu na Jamajku také aerolinky, ale ty se do vydání článku nevyjádřily.

(rev)

 

Vytisknout