ČOI: Největší bolestí cestovních kanceláří a agentur byly loni reklamace

15. března 2013 14:57 / Aktualizováno 15. března 2013 15:04

Česká obchodní inspekce v loňském roce prověřila 274 cestovních kanceláří a agentur, přičemž porušení zákona zjistila u 40 procent z nich. Za přestupky pak ČOI uložila 97 pokut v celkové výši 1,3 milionu korun, vyplynulo ze závěrečné zprávy úřadu za rok 2012. Firmy nejvíce chybovaly v souvislosti s reklamacemi.

Foto: Archiv Ilustrační obrázek.

Kontroloři se zaměřovali hlavně na nekalé obchodní praktiky a porušování informačních povinností podle zákona o ochraně spotřebitele. Ve 46 případech odhalili porušení povinnosti řádně informovat spotřebitele o reklamacích a ve 28 případech společnosti nedodržovaly pravidla při reklamačním řízení. Na užívání nekalých obchodních praktik inspektoři narazili 42krát. 

Z hlediska zákona o podnikání v cestovním ruchu prověřované cestovky a agentury chybovaly v 19 případech. Česká obchodní inspekce tyto přestupky následně předala ministerstvu pro místní rozvoj

Na ČOI se kvůli možnému protiprávnímu jednání podnikatelů v cestovním ruchu obrátily loni přes dvě stovky spotřebitelů. „Nejčastěji se jednalo o stížnosti na způsob vyřízení reklamace,“ uvedla mluvčí úřadu Miloslava Fléglová. Podle ní se kontroly nevztahovaly jen na klasické kanceláře, ale také na internetové nabídky.

Největší problémy měly firmy ze Středočeského kraje a Prahy, kde inspektoři našli závady v 53 procentech případů. Přesně polovina kontrolovaných subjektů porušila předpisy v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.

„Výsledky ČOI potvrzují, že poměr zjištěných porušení povinností vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 10 procent. Proto chci se zástupci profesních asociací podnikatelů v cestovním ruchu dohodnout pravidla, která těmto nešvarům zamezí,“ zareagoval na zveřejněnou zprávu ústřední ředitel inspekce Vladimír Velčovský.

(rev)

Vytisknout