Téma týdne – slevové portály: Pročišťování trhu zdaleka neskončilo

7. března 2013 09:47 / Aktualizováno 7. března 2013 09:55

Příjmy slevových portálů sice rostou, loni dosáhly téměř tři miliardy korun, zároveň se však snižuje jejich počet. V roce 2011 podle průzkumu poradenské firmy KPMG fungovalo kolem dvou stovek serverů, nyní se jejich množství odhaduje na 120. Naposledy zkrachovala liberecká Hypersleva.cz, která nabízela i zájezdy loni padlé cestovky BG Travel.

Foto: Archiv Ilustrační obrázek.

Lidé ze „slevové“ branže se navíc domnívají, že množství hráčů působících na trhu bude i nadále klesat, čímž samozřejmě naopak stoupá riziko pro klienty, které před bankrotem serveru nic nechrání. „Obecně platí, že portálů bude čím dál méně, protože to není tak jednoduchý byznys, jak se na začátku zdá,“ konstatoval ve zprávě zveřejněné na webu Asociace portálů hromadného nakupování její zakladatel a šéf portálu BerSlevu.cz David Antić.

Podobně vnímá situaci i zakladatel největší firmy z oboru, Slevomat.cz, Tomáš Čupr: „Myslím, že krachy budou pokračovat. Spousta slevových portálů neumí hospodařit s penězi, které vyberou od partnerů, a dostávají se do problémů s nedostatkem hotovosti. Podobně vidím operovat i další silné hráče, takže bych čekal, že se situace může opakovat,“ vysvětlil na internetových stránkách slevové asociace Čupr.

Jak jsme napsali v předchozích dílech tématu týdne, experti vnímají slevové portály spíše jako pouhé reklamní plochy, které jen inkasují peníze, a navíc jim hrozí další pády. Na první pohled to vypadá, že je lepší se jim zdaleka vyhnout. Jejich nabídky jsou však často příliš lákavé na to, aby je spotřebitelé ignorovali. Je tedy možné na portálech nakupovat zájezdy bezpečně? A lze eliminovat výše zmíněná rizika? Odpovědi přineseme v pátečním vydání tématu týdne.    

(rev)

 

Vytisknout