Téma týdne – slevové portály: Experti je považují za nástroj marketingu

Slevové portály se u spotřebitelů těší čím dál tím větší oblibě. Podle průzkumu poradenské společnosti KPMG přes ně nakupují už téměř tři čtvrtiny Čechů a jejich celkové tržby v loňském roce stouply na 2,8 miliardy korun.

Nejpopulárnějším produktem jsou poukazy na cestování, které vyhledává 66 procent klientů. Redakce Krachů cestovek.cz se proto zeptala expertů na cestovní ruch, co míní o nákupech dovolených na slevových portálech. Převažují výhody, či rizika? A jak se vyhnout možným problémům?

Námi oslovení zástupci obou asociací sdružujících cestovní kanceláře a agentury se k portálům staví spíše rezervovaně, vnímají je více jako způsob reklamy, než regulérní prodejní kanál. „Domnívám se, že slevomaty jako takové jsou spíše určitým marketingovým nástrojem,“ poznamenal tajemník Asociace cestovních kanceláří ČR (ACKČR) Michal Veber.

S tím souhlasí i senátor a viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura: „Komerce zájezdů přes slevové servery není adekvátním způsobem prodeje, z mého pohledu se jednoznačně jedná o formu reklamy, marketingový tah některých cestovních kanceláří,“ vysvětlil. 

Podle názoru Okamury slevové portály pro CK představují nejlevnější formou propagace. „Pokud cestovní kanceláře využívají slevové servery pro prodej zájezdů, činí tak zejména s cílem zviditelnit se mezi veřejností. Prvotním cílem nabídky tedy není zisk, jelikož ten je v tomto případě minimální, žádný či dokonce může být i záporný,“ dodal viceprezident AČCKA. 

V dalším díle tématu týdne probereme specifika nákupů dovolených na slevových portálech, a čím se jejich služby liší od služeb cestovních agentur.