Roman Šimek z Parkamu: členství v AČCKA je značkou, která vzbuzuje u klientů důvěru

25. února 2013 12:20 / Aktualizováno 25. února 2013 12:39

Od Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) turisté očekávají, že členství v ní je určitou zárukou solidnosti firmy, které svěřují své peníze. Je takové očekávání oprávněné?

Vyjádření pana Romana Šimka zveřejněné v adresáři členů AČCKA pro rok 2011.

Na webu AČCKA se skutečně dočtete, že asociace „bojuje proti nekalému podnikání v oblasti cestovního ruchu a dohlíží na etiku podnikání“.

Také se ale profiluje jako lobbistická organizace. Podle svých webových stránek se AČCKA „účastní připomínkových řízení při přípravě národní legislativy týkající se cestovního ruchu, prosazuje zájmy svých členů při všech jednáních se státními institucemi a díky aktivní mediální politice je uznávaným a respektovaným profesním sdružením z oblasti cestovního ruchu.“

Který z cílů tedy převažuje a k čemu asociace skutečně slouží?

Odpověď můžeme najít v adresáři členů pro rok 2011, který je ke stažení na internetové adrese www.accka.cz. V něm se mimo jiné píše: „Na závěr bych ještě rád dodal, že členství v AČCKA je dle mého názoru značkou, která vzbuzuje u klientů větší důvěru v cestovní kancelář.“

Kdo je autorem tohoto výroku? Nikdo jiný než Roman Šimek, tehdejší jednatel I.Parkam Holidays. Tedy cestovky, která vzápětí po vydání adresáře zkrachovala, a protože její klienti kvůli děravému zákonu nedostali zpět všechny peníze, de facto iniciovala vznik našeho občanského sdružení.

Že je potřeba brát členství v asociaci a jeho „garanční“ úlohu s rezervou, o tom svědčí i nejčerstvější případ poškozených klientů CK Globaltour. I tato cestovka byla členem AČCKA. Stejně jako u Parkamu se po jejím krachu ukázalo, že v rozporu se zájmy svých klientů byla naprosto nedostatečně pojištěna, takže „náhrada“ za neuskutečněné zájezdy činí pouhých pět procent jejich ceny.

Oběma firmám ale šly zájezdy skvěle na odbyt. Nepochybně i díky členství v asociaci.

(red)

Vytisknout