ČT: Zájezd se nepovedl, CK Firo-tour ale reklamaci neuznala

14. prosince 2012 10:00

Zrezlá lednička, vařič, poškozený televizor a velké vzdálenosti k nabízeným službám. To není popis laciného hotelu v zaostalé zemi, ale jde o luxusní apartmánový komplex na Mallorce, do něhož svého klienta poslala cestovní kancelář Firo-tour. Na případ zklamaného zákazníka Lukáše Nešpora, který zájezd neúspěšně reklamoval, upozornil pořad České televize Černé ovce.

Na případ zklamaného zákazníka CK Firo-tour Lukáše Nešpora, který zájezd neúspěšně reklamoval, upozornil pořad České televize Černé ovce Zdroj: ČT

Lukáš Nešpor si pobyt na Mallorce koupil v únoru loňského roku v břeclavské pobočce cestovní agentury Invia.cz. Zájezd pro čtyřčlennou rodinu za 53 tisíc korun se uskutečnil v září 2011, pořádal ho Firo-tour. Podle katalogu CK mělo jít o čtyř a půlhvězdičkový hotel v moderním apartmánovém komplexu s kvalitními službami na vysoké úrovni.    

„All inclusive, hotel u moře, sportovní vyžití. Večeře navíc. Nějaký kurz potápění, kola zadarmo, půjčovna, to jsme vlastně mysleli pro děti a nic z toho tam nebylo,“ vysvětlil pro Černé ovce Lukáš Nešpor.

Zklamání přinesla i dostupnost dalších služeb a prázdninových radovánek. „Vzdálenost od moře jiná, nebylo tam popsané chození na stravu, tenisové kurty a sportovní vyžití, to jsme vůbec nenašli. Mysleli jsme si, že to bude jako nějaký komplex, ale to bylo od sebe vzdáleno třeba tři kilometry,“ dodal nespokojený dovolenkář.

Nešporům se kromě vybavení pokoje nezamlouvala ani jeho velikost, protože očekávali apartmán s dvěma ložnicemi, ale nakonec dostali jednu ložnici a obývací pokoj. Delegátka jim oznámila, že za příplatek 700 eur se mohou přestěhovat do jiného hotelu. Rodiče nechtěli, aby děti měly pobyt u moře zkažený, takže na nabídku přistoupili.

Po návratu Nešporovi zájezd reklamovali. A jak se k celé nepříjemné záležitosti CK Firo-tour postavila? Reklamaci smetla ze stolu, nicméně klientům „v rámci empatie“ vrátila dva tisíce korun. V písemném vyjádření pro ČT cestovka tvrdí, že reklamaci zamítla oprávněně a zájezd prý odpovídal nabídce v katalogu.

Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří ČR Jana Papeže velikost apartmánu souhlasila s jeho popisem, v tomto případě došlo pouze „k nějakému šumu“ mezi Invií.cz a zákazníkem. Horší to ale bylo s úrovní bydlení, která dle Papeže neodpovídala slibované kategorii.  „Myslím, že i cestovní kancelář pochybila. Že tady není všechno úplně v pořádku, z hlediska vzdáleností nebo z kvality ubytování,“ uvedl Papež. CK Firo-tour své stanovisko ale nezměnila.

Nešporovi se s neúspěšnou reklamací stále nesmířili. Podle advokáta Dalibora Franze je na poškozeném zákazníkovi, jestli se bude domáhat svých nároků soudní cestou nebo podá podnět k České obchodní inspekci. Jak už dříve server Krachy cestovek.cz napsal, od ledna příštího roku se postavení spotřebitelů zlepší. Začne totiž platit nový občanský zákoník, který obsahuje i tzv. náhradu škody za narušení dovolené.

 „Zdá se to být novinkou, která nemá ekvivalent v současné právní úpravě, neboť ta řeší zásadně hmotnou škodu a nikoliv imateriální. I nyní však můžeme nalézt úpravu, o kterou lze tento nárok opřít,“ napsal na stránkách epravo.cz právník Vojtěch Mihalík. Podle něj však cestovky mezi paragrafy šikovně bruslí. Od roku 2013 by se jim to mělo ztížit.

(rev)

Vytisknout