Komu skutečně pomáhá Facebook Ministerstva pro místní rozvoj?

8. října 2012 10:51

Ačkoli prioritou každého ministerstva ČR by mělo být blaho našich občanů, víme dobře, že to tak v mnoha případech není. O tom, jak (ne)pomáhá turistům Ministerstvo pro místní rozvoj se přesvědčujeme neustále.

Facebooková stránka MMR

Jedním z nástrojů, které provozuje Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, je jeho facebooková komunita Cestování bez starostí. Jde o „oficiální cestovatelský profil“ ministerstva. Ale je cestovatelům opravdu užitečný?

Kromě tipů na výlety, které najdete v každém časopise, se tu objevují vyloženě reklamní upoutávky, aniž by ovšem byly řádně označeny jako inzerce. A pokud by to inzerce byla, byla by zveřejněna v rozporu s podmínkami používání Facebooku.

Například 3. října nabádá profil své čtenáře, aby si zabukovali letenky u soukromé společnosti Pelicantravel.com, s.r.o. U informace je funkční odkaz přímo na její stránky. Mají stejnou možnost všechny společnosti obchodující s letenkami?

Měsíc předtím - 3. září - vyzývá Cestování bez starostí čtenáře k účasti v jakési soutěži CK Fischer. Pro koho je to užitečné? A komu taková upoutávka pomůže? Opravdu jen jedna cestovka pořádá fotosoutěž po návratu z dovolené? Snad ani není třeba odpovídat.

Tento přístup ministerstva ovšem ostře kontrastuje s tím, jak nakládá s informacemi, které by mohly být pro české turisty skutečně užitečné. Veškeré odkazy, které sdružení Stop krachům cestovek na facebook MMR umístilo, jsou ostatním uživatelům blokovány. Jako poslední příspěvek visí už od srpna fotka Rosti V. z Chorvatska…

Nejenže to jeproti pravidlům sociálních sítí, ale především je to absurdní. Jednak občanské sdružení není výdělečný subjekt a tudíž upozornění na naše články nepřináší nikomu obchodní zisk, na rozdíl od prodejců letenek nebo cestovních kanceláří. A za druhé – informace, které jsme se pokoušeli čtenářům zprostředkovat, by jim skutečně mohly pomoci. Kvůli blokádě ministerstva se nemohli dozvědět o tom, jaké odškodnění mohou například požadovat turisté po návratu z dovolené, kdy cestovka nesplnila, co slibovala.

Je to jen další z řady příkladů, jak se Ministerstvo pro místní rozvoj stará o české turisty, daňové poplatníky, a jak jim nechce pomoci, když na ně dopadne nějaký průšvih v cestovním ruchu, zaviněný špatnými zákony, jež ovšem ministerstvo stále obhajuje.

(red)

Vytisknout