Klienti českých cestovek mohou využívat ITQ kodex

21. září 2012 08:48

V minulých dnech jsme psali o Frankfurtské tabulce slev a Kemptenské tabulce vad zájezdu jako o nástrojích, které mají k dispozici spotřebitelé v sousedním Německu, které lze bezesporu považovat za jeden z nejvyspělejších trhů cestovního ruchu na světě. Dnes přinášíme informace o nástrojích, které mohou používat klienti českých cestovek.

Logo International Travel Quality Codex

Ano, i klienti českých cestovek se mohou bránit, a to za pomoci kodexu ITQ (International Travel Quality Codex), který je uznávaný i u nás a který přináší tabulku kompenzací nepříjemností na dovolené.

Shrnuje orientační částky, které náležejí klientům, pokud se na jejich dovolené vyskytnou nedostatky v ubytování, stravování, dopravě, službách delegáta a některých dalších oblastech.

Obsahuje i druhou zajímavou tabulku: Kompenzace ztráty radosti. V případě, že dojde k závažnému pochybení cestovky, a zákazník má nárokna více než padesátiprocentní slevu za již zmíněné nedostatky, může dostat ještě odškodnění za ztracenou radost. Při stoprocentní závadě na službě je to až 2000 korun.

Jako první cestovní kancelář v tuzemsku zavedla mezinárodně uznávaný a transparentní systém kompenzací za ztrátu radosti z dovolené CK Fisher, která uvádí, že odškodnění může být až do 100 % ceny zájezdu.

(red)

 

Vytisknout