Už jste slyšeli o Frankfurtské tabulce slev?

19. září 2012 11:56

Víte, co všechno můžete reklamovat na dovolené nebo po návratu domů? Jestliže vaše ubytování, strava, doprava či další služby neodpovídají tomu, co slibovala cestovní kancelář, braňte se.

Detail pokojových dveří v hotelu Parkam Beach club, foto nespokojené klientky CK I. Parkam Holidays Jany Kholové

Ačkoli jste měli štěstí a vaše cestovní kancelář nezkrachovala, vracíte se přesto z dovolené naštvaní? Odpočinek nebyl takový, jak jej cestovní kancelář nabízela na stránkách katalogu nebo prostřednictvím svých pracovníků? Máte právo si stěžovat a žádat odškodnění. A to i za skutečnosti, u nichž byste to možná nečekali.

Je třeba přiznat, že například naši sousedi v Německu jsou na tom lépe než my. Německé právo používá v případě, že klientovi cestovní kanceláře zkazily nějaké nedostatky radost z dovolené, dvě zajímavá vodítka. Jedním z nich je Frankfurtská tabulka slev, kterou vypracovala komora Zemského soudu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Přesně stanovuje procenta, která vám musí CK slevit v případě nedostatků. Například odchylka od smluvené polohy ubytovacího zařízení – 5 až 15%. Takže pokud bylo v katalogu napsáno: „Hotel 50 metrů od pláže“ a klient musel denně ujít tam i zpátky půl kilometru, má nárok na kompenzaci.

V případě nedostatků ve vybavení pokoje, například chybějícího balkonu, výhledu na moře, klimatizace či přítomnost plísně je procentní sazba od 5 do 50% ceny zájezdu.

Také nedostatky ve stravování definuje tabulka zajímavě. Odškodnění může žádat cestovatel, který prokáže, že jídlo bylo monotónní, vychladlé či zkažené, že obsluha byla pomalá nebo jídelna špinavá.

A dokonce v oblasti dopravy může klient získat kompenzaci třeba za to, že v autobuse se nepromítaly filmy, i když je katalog inzeroval. Dá se uplatňovat sleva, pokud hotelu chyběl slíbený bazén, tenisové kurty, dětské hřiště či animační programy.

(red)

 

Vytisknout