I uklízečky na MMR mají jasno v tom, že náš stát se stará o klienty zkrachovalých cestovních kanceláří špatně

12. září 2012 09:17

Jak se náš stát stará o klienty zkrachovalých cestovních kanceláří? Jedním slovem špatně! Když v roce 1997 po pádu Travely krachovaly cestovky jak na běžícím pásu a když se vyčerpal tehdejší garanční fond, museli např. klienti zkrachovalé CK Prog (přestože prokazatelně byli v tísni) podepsat před nástupem do letadla, že státu zaplatí cca šest tisíc korun za letenku, aby se z pokažené dovolené vůbec dostali domů.

Ilustrační foto: TN.cz

Ani dnes není situace o moc lepší, přestože na to máme zákon a ministerstvo pro místní rozvoj alibisticky tvrdí, že je všechno v pořádku. Jak již Krachy cestovek informovaly, stát nemá v úmyslu odškodnit klienty zkrachovalých cestovek, přestože na jeho bedrech leží odpovědnost za to, že do české národní legislativy doposud nebyla dostatečně implementována evropská směrnice, která ukládá členským státům povinnost, aby ochránily spotřebitele před úpadky cestovních kanceláří.

Zcela jasně to vyjádřil advokát Jan Kalvoda, když nedávno prohlásil, že zmíněná evropská směrnice neukládá povinnost cestovním kancelářím nebo pojišťovnám, ale státu, aby svými zákony zajistil 100% ochranu peněz klientů padlých CK.

A jak ukazuje chování Ministerstva pro místní rozvoj, v případě živnostnice Marcely Pavelkové alias BG Travel, která poškodila na tisícovku svých klientů, stát opět selhává v ochraně spotřebitelů. A navíc se pokrytecky snaží přehrát svou vinu na pojišťovny, přestože i uklízečkám na Staroměstském náměstí už musí být jasné, že mají co dočinění s nefalšovaným pokrytectvím.

Nedávno internetový zpravodajský server Parlamentní listy.cz informoval, že MMR zašantročilo klíčové dokumenty, které jsou rozhodující pro praktické dopady zákona o podnikání v cestovním ruchu.

„Vzhledem k tomu, že uplynula 10-ti letá lhůta pro archivaci, tento materiál nemáme možnost dohledat,“ komentoval Marek Ženkl z odboru komunikace skutečnost, že ministerstvo před dvanácti lety schválilo pojišťovnám všeobecné obchodní podmínky, v nichž jasně stojí, že poškození klienti dostanou jen tolik, na kolik se „jejich“ cestovní kancelář pojistila.

(red)

Vytisknout