Kancelář ombudsmana doporučila poškozeným klientům připojit se k hromadné žalobě na stát

6. září 2012 08:56

Vymáhání peněz za neuskutečněné zájezdy na státu označila za jedinou šanci pro poškozené klienty zkrachovalých cestovních kanceláří ombudsmana České republiky. Se svou stížností se na úřad veřejného ochránce práv obrátil jeden z poškozených klientů CK BG Travel, který se tento týden podělil o odpověď s dalšími účastníky diskusního fóra na webu Orbion.cz.

„Před časem jsem podal stížnost na stát v kanceláři ombudsmana ČR,“ píše uživatel, který se podepisuje jako Tom. „Včera mi volala jejich právnička a sdělila mi, že případ sleduje a vidí jako jedinou šanci, kterou mi (nám) doporučila, připojit se k hromadné žalobě na stát.“

Telefonát z kanceláře ombudsmana zároveň potvrdil, že advokátní kancelář Jana Kalvody má s vymáháním peněz na státu velkou zkušenost. „Tom“ napsal ještě toto: „Potvrdila, co vím, že v Rakousku takovouto žalobu klienti vyhráli a myslí si, že i my máme velkou šanci uspět.“

Toto stanovisko plně koresponduje s právním názorem, který Jan Kalvoda opakovaně vyslovil. Směrnice EU podle něj ukládá povinnost 100% ochránit spotřebitele státu, nikoliv cestovním kancelářím nebo pojišťovnám.

Advokát je přesvědčen, že se na straně státu jedná o odpovědnost za škodu vzniklou nesplněním závazku zapracovat směrnici skutečně důsledně do českého právního řádu.

(red)

Vytisknout