Ministerstvo pro místní rozvoj přiznalo, že zákon o cestovním ruchu je špatný a že nechrání spotřebitele na sto procent

17. července 2012 12:27 / Aktualizováno 17. července 2012 12:44

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) minulý týden v pátek na tiskové konferenci přiznalo, že zákon o podnikání v cestovním ruchu je špatný a že spotřebitele nechrání na sto procent. Chceme změnit hlavně ta ustanovení, která umožňují dvojí výklad, citovala média představitele ministerstva.

Repro: Česká televize

„Chceme zpřesnit postavení spotřebitele, vytvořit jasnější mantinely pro cestovní kanceláře i pojišťovny tak, aby se posílila pozici klientů cestovních kanceláří," řekl podle serveru idnes.cz na tiskovce šéf odboru cestovního ruchu ministerstva Aleš Hozdecký.

Hozdecký tím potvrdil, že si MMR uvědomuje, že současný zákon nechrání spotřebitele 100% v souladu s požadavky příslušných evropských směrnic, zejména směrnice 90/314 EHS. Ta ukládá členským státům Unie zajistit v národních legislativách, aby klienti padlých cestovek dostali vyplaceny všechny peníze, které vložili do pořízení své dovolené (zájezdu).

Termín „dvojí výklad zákona“, který Hozdecký použil, dále potvrzuje, že klienti zkrachovalých CK, kteří se chtějí se státem soudit o své peníze, jsou v právu. Naprosto výstižně to v pátečních Událostech na ČT vyjádřil advokát Jan Kalvoda, když řekl, že směrnice EU ukládá povinnost 100% ochránit spotřebitele státu, nikoliv cestovním kancelářím nebo pojišťovnám.

Pokud by současný zákon o podnikání v cestovním ruchu byl v pořádku, klienti zkrachovalých cestovek by od pojišťoven dostali vždy sto procent svých investic do dovolených. Že tomu tak vždy není, potvrzují desítky klientů CK I. Parkam Holidays a CK Vivamonde, kteří se prostřednictvím iniciativy Stop Krachům cestovek hodlají se státem soudit o své peníze.

(red)

Vytisknout