Klienti I.Parkam Holidays zřejmě doplatili na nečinnost úřadů

Klienti loni zkrachovalé I.Parkam Holidys zřejmě nemuseli o své peníze přijít, pokud by kompetentní orgány – v tomto případě Ministerstvo pro místní rozvoj, živnostenský úřad a policie – včas konaly.

Netvrdí to nikdo jiný, než spolumajitel této cestovky Jaroslav Jánský. Říká, že pokud by v případě jejího jednatele Romana Šimka včas konaly státní orgány a policie, nikdy by ke krachu CK Parkam nedošlo.

Šimek byl na valné hromadě konané 22. listopadu 2010 odvolán pro špatné hospodaření. „Následoval jím iniciovaný sled událostí: zcizení hotovosti z bankovních účtů, převedení mobilních telefonů, prodej vozů společnosti za desetinu hodnoty, odcizení databáze, a to vše ještě ten samý den, ve kterém se konala valná hromada,“ tvrdí Jánský na Novinkách.cz.

Šimek s v lednu letošního roku na veletrhu cestovního ruchu prezentoval za svou novou cestovní kancelář RS Tour katalog na první pohled podobný nabídce CK Parkam. „Podali jsme stížnost u asociace cestovních kanceláří, neřešila to; podali jsme návrh na zastavení činnosti Šimka u živnostenského úřadu a MMR. Jen odpověděli, že je vše v pořádku,“ dodal Jánský.

V březnu exekutoři zablokovali účty CK Parkam s více než dvěma miliony korun. „Důvodem byly neplatné směnky, vystavené Šimkem dodatečně po jeho odvolání z funkce. To vše mělo za následek krach CK Parkam k 30. červnu 2011,“ napsal Jánský.

Tvrdí, že vše okamžitě předával na Policii ČR, poté se odvolal na státní zastupitelství, které policii vrátilo spis k došetření. „Po dalších třech měsících proběhlo opět to samé kolečko se stejným nulovým výsledkem,“ citovaly Novinky.cz Jánského.

Ukazuje se tedy, že i když současný zákon upravující podnikání v cestovním ruchu potřebuje nutně změnu, pokud bude v nové podobě sloužit jako nástroj stejně liknavým státním zaměstnancům, nemusí chránit spotřebitele s dostatečnou účinností ani v budoucnu.