Vlastimil Homola: I po krachu Cool Travel jezdí po Praze v luxusním sporťáku

18. května 2012 08:36

Bohužel již mnoho klientů cestovních kanceláří se muselo tragicky poučit, že ve chvíli, kdy někomu svěřují své peníze a svůj vlastní osud na dovolené, by neměli věřit tomu, co majitel cestovky vypráví v médiích. Ani tehdy, je-li majitel českou celebritou.

Fotografie k článku z časopisu Top Travel Business z června 2009

Exemplárním příkladem je vystupování nekorunovaného krále zkrachovalců českých cestovek Vlastimila Homoly, který v renomovaných časopisech, zabývajících se cestovním ruchem, hovořil o své cestovce Cool Travel „optimisticky a neohroženě“ ještě ve chvíli, kdy už musel vědět, že dluží milionové částky, jen pár měsíců před tím, než byl donucen vyhlásit v srpnu roku 2009 úpadek.

V rozhovoru, který vyšel 30. dubna 2009 v magazínu TTG, se Vlastimil Homolapodle slov autora skrytého pod značkou NR „tvářil vyloženě optimisticky“ a své odpovědi končil slovy „…všechno klape.“ Dají se tu ovšem najít věty, které by měly klienty spíš varovat než lákat.

Například: „Začínali jsme s Dubají, sestavili jsme 200 termínů na týdenní zájezdy a měli jsme opravdu co dělat, pomalu jsme nestíhali, rezervace jsme dělali den dopředu. Tak jsme fungovali do konce roku 2008…“ To určitě nesvědčí o profesionalitě cestovky, navíc specializované na náročnou klientelu.

Rozhovor, který vyšel v červnu 2009 v prestižním měsíčníku Top Travel Business, je opět podepsán „nr“. Většina textu zůstala, ale výše zmíněné choulostivé pasáže byly vypuštěny. Klíčový rozdíl je ovšem v tom, že Vlastimil Homolao dva měsíce později hledí do budoucnosti nejen optimisticky, ale i neohroženě.

V obou rozhovorech se Vlastík Homola chvástal: „Nás se krize zas až tak netýká. Vzhledem k tomu, kam jezdíme, máme střední a vyšší klientelu. Ta krize padla spíš na klienty, kteří šetří na jednu – levnou – dovolenou ročně…“

Ovšem v návrhu na zahájení insolvenčního řízení jen o několik měsíců později Homola napsal: „Podnikání v cestovním ruchu je již dlouhodobě postiženo celosvětovou ekonomickou krizí. Tato skutečnost má za výsledek negativní vývoj v cestovním ruchu ve smyslu počtu klientů. Z důvodu toho, že CK Cool Travel, s.r.o. nedisponuje a ani nemůže disponovat úvěrovými zdroji z důvodu neochoty bank, CK přestala plnit své závazky svým dodavatelům...“

Ke druhému rozhovoru přiložil Homola fotografii, kde hledí do optimistické budoucnosti, která se, alespoň pro jeho věřitele, nekonala, z kapoty luxusního vozu. Mimochodem – z insolvenčního návrhu vyplývá, že Cool Travel dlužila před svým úpadkem též firmě Mercedes-Benz Financial Services.

Na exkluzivní auta si Homola zřejmě potrpí stále a podle zasvěcenců se nadále prohání po Praze v luxusním sporťáku. Milionové dluhy mu nebrání objevovat se na večírcích ve společnosti českých celebrit, dělat modela, nabízet lekce tance, křtít knihy…

Tečkou na závěr budiž konstatování, že údajné rozhovory s Homolou byly ve skutečnosti placenou inzercí, respektive nezaplacenou reklamou. Vydavatelství C.O.T. Media totiž už necelých 70 tisíc korun za inzerci zřejmě nikdy neuvidí. Ale co to je proti české pobočce firmy L´Oreal, která před krachem Cool Travel zaplatila zálohu na zájezdy ve výši téměř 5,5 milionu korun!

(red)

Vytisknout