Klienti Asteri Tour: Začněte sledovat insolvenční rejstřík!

17. května 2012 12:27 / Aktualizováno 18. května 2012 08:28

Klienti liberecké cestovky Asteri Tour by se ve vlastním zájmu měli stát pravidelnými návštěvníky internetového insolvenčního rejstříku. Pokud by totiž soud na druhý pokus přeci jen vyhověl návrhu Nikolaose Pappase, měli by se k zahájenému řízení neprodleně připojit.

Výzva soudu Evropské cestovní pojišťovně

Ani druhý pokus Nikalaose Pappase dostat zpět dlužnou výplatu a údajný milionový dluh zatím liberecký soud nepřiměl vyhlásit úpadek Asteri Tour. V novém návrhu jsou ale označeni také další věřitelé. Ke společnosti MAXmobil s.r.o., která cestovce pronajímá kanceláře, nově přibyla Evropská cestovní pojišťovna, a.s., u níž si Asteri Tour sjednala povinné pojištění proti úpadku.

První Pappasův insolvenční návrh soud zamítl kvůli formálním nedostatkům, přesněji řečeno proto, že v něm nebylo označeno více pohledávek po lhůtě splatnosti.

Věřitelům MAXmobil a Evropská cestovní pojišťovna zaslal tedy soud v úterý 15. 5. výzvu ke sdělení, zda mají vůči uvedenému dlužníkovi splatnou neuhrazenou pohledávku, z jakého právního důvodu a v jaké výši. Na vyjádření dostaly obě společnosti lhůtu sedmi dnů po doručení výzvy. Poté může k vyhlášení úpadku skutečně dojít.

Klienti zkrachovalých cestovek zpravidla podceňují možnost domoci se svých peněz v insolvenčním řízení. Spoléhají na výplatu od pojišťovny. Ta ale nemusí vždy pokrýt celou cenu zaplacených a neuskutečněných zájezdů. Záleží na výši pojistného limitu sjednaného cestovní kanceláří, zcela běžná je mezi podnikateli v cestovním ruchu snaha firmu podpojistit a ušetřit tak na platbách pojistného.

Pojišťovny mají podle dosud platné verze zákona jen velmi omezené možnosti, jak kontrolovat pravdivost údajů poskytovaných CK o hospodaření. Nové cestovky, mezi které Asteri Tour patří, si pak mohou plány tržeb, od nichž se výše pojistného limitu odvíjí, doslova vycucat z prstu.

Odstrašujícím příkladem může být krach cestovní kanceláře Cool Travel Vlastimila Homoly, jehož klienti obdrželi po vyhlášení úpadku CK od pojišťovny pouhopouhých sedm procent toho, co zaplatili za své zájezdy.

(red)

Vytisknout