Vlastimil Homola: Nekorunovaný šampión českých zkrachovalců v cestovním ruchu

17. května 2012 08:24

Luxusní prostředí, celebrity, vybrané lahůdky, prostě extra párty svolal model a tanečník Vlastimil Homola, když křtil první katalog své cestovky Cool Travel. Již za rok však musel ohlásit její krach. Klienti dostali zpět jen mizivý zlomek svých peněz a Homola se tak stal nekorunovaným šampiónem českých zkrachovalců v cestovním ruchu.

Vlastimil Homola, majitel a jednatel Cool Travel, nepřebíral poštu od soudu

Dovolené v luxusních destinacích, poznávací zájezdy, evropské eurovíkendy, to vše slibovala Cool Travel. A především dovolené „střižené“ na míru klientovi, kde nic není nemožné. V prvním roce fungování prodala cestovka asi 500 zájezdů.

O Vlastimilu Homolovi psala média jako o muži, kterého sváděl Gaultiér. Homola byl totiž jediným Čechem, kterému se podařilo předvádět na Gaultierově přehlídce v Paříži po boku slavné Naomi Campbell.

Zatímco kráska si ho prý nevšímala, slavný návrhář zájmem nešetřil. Homola byl v roce 1998 tváří značky Hugo Boss a také se dostal do finále soutěže Muž roku internet 2002. Nic z toho mu však při podnikání v cestovním ruchu příliš nepomohlo.

Problémy se začaly v médiích probírat přesně rok po registraci cestovky, když několik klientů zjistilo v Dubaji, že jejich pobyt v hotelu není zaplacen a incomingová agentura k tomu potvrdila, že má s Cool Travel potíže.

„Posílají nám falešné a nekryté kreditní karty a zfalšovaná potvrzení o bankovních převodech,“ uvedl ředitel prodeje spolupracující agentury Desert Adventures Tourism Radek Strejček s tím, že cestovka dluží i dalším agenturám. Ačkoli v tu chvíli Homola médiím tvrdil, že o žádném problému neví, čtyři dny na to ohlásil úpadek.

Bývalá tvář značky Boss musela kvůli formálním chybám podávat insolvenční návrh několikrát a až na popáté jej soud přijal. Problémy ale působilo i to, že Homola se nezdržoval na adrese svého trvalého pobytu a nepřebíral poštu. Nepřebíral ji ale ani na adrese, kterou insolvenčnímu soudu sám poskytl…

Nakonec insolvenční soud přece jen proběhl a klienti Cool Travel dostali od pojišťovny sedm procent toho, co zaplatili za své zájezdy! Cool Travel byla totiž děsivě podpojištěna a pojišťovna mohla klienty odškodnit jen tak, jak stanoví litera zákona - do výše limitu sjednaného cestovkou.

Krachycestovek.cz zjišťují, co udělali věřitelé cestovky pro to, aby se domohli svých peněz.

(red)

 

Vytisknout